September 11th - 14th, 2018. UFSJ, São João del Rei - Brazil.

About UbiMus

Former editions of the Workshop on Ubiquitous Music:

I UbiMus (2010 – Florianópolis)

II UbiMus (2011 – Vitória)

III Ubimus (2012 – São Paulo)

IV Ubimus (2013 – Porto Alegre)

V Ubimus (2014 – Vitória)

VI Ubimus (2015 – Växjö – Sweden)

VII Ubimus (2016 – Online)

About VII Secomp

Semana da Computação da UFSJ O Departamento de Ciência da Computação da Universidade Federal de São João del Rei (DCOMP/UFSJ) promove o evento que tem como objetivo permitir o aprofundamento do conhecimento de alunos e profissionais da área de computação, além de promover a integração e a troca de experiências entre a UFSJ e outras instituições de São João del Rei e região.

O evento conta com diversas palestras e minicursos sobre assuntos de interesse de relevância para a Ciência da Computação, tanto no mercado de trabalho como na academia, e terá a participação de profissionais de destaque em empresas e instituições de ensino de várias partes do Brasil.

About I ERICM

The Regional School of Informatics in Music Computation aims to promote the dissemination of knowledge and experiences in Music Computing in Brazil. Despite its emphasis on Music Computing, the school will have the participation of guests and speakers from various locations in the country and in various areas of Computer and Music.

The ERICM is supported by the Brazilian Computer Society (SBC), one of the largest scientific societies in the country with diverse activities in national issues related to information technology. The event is organized by the current SBC Special Commission.